On one fine day, I went with Jaja to the local salon here. I was just keeping her company while the stylist hovered her hair to make it straight. One of the perks of being in this land is that you can talk shit and nobody understands you since you're talking in malay. So we were going on and on about the stylist, how un-'styled' their hairs looked, or how cute the saloon was, and in came an indian lady. Her mair was a mess.
Her : Can you wash my hair?
Stylist : Sure
Ja : Wash aku pun boleh buat kat rumah, mahal tu kat sini (it's 10 pounds by the way).
Me : Hehe..Tu lah..
After washing her hair, the stylist started to blow dry her hair, and the hair that was messed up when she came in, instantly became this fine straight shiny hair, and I can't stop looking.
Me : Ja, tengok rambut dia Ja. Cantik seh, tadik buruk.
Ja : Aah lah, tadik cam serabut.
Me : Tu lah, gile lain ar.. serius, tadik cam buruk, skang cun...
Ja : Padanlah dia nak bayar mahal blow dry kat sini
Both of us laughing
When the stylist finished with her hair, the lady went to the back of the saloon, washed her hands, and passed by me, and said,
Her : Adik, saya faham lah..
Erkkkkkk.....
Shit.......!
Malaysian rupanya..Hahaha..
I was so stunned, I grabbed a magazine, and flicked through it. I was contemplating whether to say I was sorry for the remarks or just pretended like I didn't hear her. I rationalised and just pretended that nothing happen. Jaja obviously didn't hear her, went on and said;
Jaja : Kite kena datang sini selalu lah macam ni, leh tukar rambut buruk kite jadi cantik macam dia...
Double Errkkk..
I then changed the topic.
Me : Eh Ja, cantik lah winter coat dalam majalah ni...
;p
Moral of the story : Kalau nama pun duduk kat EAST London, janganlah ingat semorang kat sini cakap & paham omputih jek. EAST tu maksudnye kampung lah, ramai orang2 foreigner kat sini, termasuk Malaysian. Damn. Lesson learnt thorugh the hard way.
Pesanan untuk diriku dan semua yang membaca entry, jangan mengumpat, tak baik.. ;p
Peace..!
Thursday, November 27
Sebuah Kisah Di Sebuah Salon Tempatan
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
4 comments:
hahahaa lawak lawak.. masa i kat london ari tuh, ada la 2 mamat hensem ni muka sejibik cam jepun. skali dia borak.. dik, adik nak beli apa ni. nak share ke nak beli sorang satu? laaaaaa.. org msia.... :)
Sue,
Aku jarang ngumpat...kecuali ngumpat ko...kuang kuang kuang
starry,
hehe.. napa tak sambar terus..? ;p
are_name,
aku tahu..
and aku tahu ko ngumpat pasal apa.. hahaha..;p cepat mintak maap, nak raya haji ni...
hensom. tapi parents i ada. susah nak mengorat. senyum2 je. kitorang terserempak byk kali, kat stansted airport, sama flight ke rome. then nak balik london pon sama flight. hehe..
Post a Comment