Monday, December 4

I'm stil here, still standing...

Its been a few weeks since my last entry. A lot of things have happened in my life since then. And all along, the only assurance I had to myself was, "If I could get through this, alive, I can get through anything", and I did get through it, so I'm keeping my fingers crossed.

I wanted to blog about having faith in others. The feeling when you don't have the ability to control your life, you're completely and utterly helpless, and you actually have no choice but to leave your fate in another person's hand (with guidance from Allah for sure), it is so humbling. So very humbling. But I changed my mind, because some things are better left unsaid. Its kinda private in a way coz it shows that I'm vunerable. And I don't like the feeling. hehehe...

Well, being away from the office for 4 days (6 if you include the weekends), was a very enlighting experience, of course. Today, when I step into the office, I can see Elan (the procurement guy who is always ticked off for wateva simple reasons) looks older, its as if he aged a lot since the last time I saw him, Rohaya looks prettier, Din looks happier, theres a new staff, promoted into ITSS department, Marsha, and a few more changes around the office.

The main reason for this entry, besides the fact I just wanna tell you guys, that I am still alive, hehehe, is to put down a very special poem, dedicated to ME, hehe..(terharu you, dapat a poem dedicated for me..) by a special friend.

Demi Kasih Sang Puteri
Hingar terdengar, aku tersentak,
khalayak menggegar, sang puteri teresak,
Ku tanya apa terjadi, sang puteri menangis sedih,
tarinya terganggu tadi, membuat hatinya pedih..
Kenapa begini..? kenapa diganggu tari sang puteri..?
bukan sumbang langkah tari ini, penuh makna menyulam tari..
Biarkan sang puteri terus menari,langkah tersusun indah dipandang, biarkan sang puteri terus menari, untuk kini dan kan mendatang.
Kerana hadirnya tari ini, menjadi penghibur hati yang lara, kerana hadirnya tari ini, menjadi benih kasih asmara..
Usah menangis wahai puteri, teruskan tarimu menghibur hati, susun langkahmu wahai puteri,terus menari tarian hati..
Usah diganggu tarian sang puteri,biarkan tarinya bebas diatur,meliuk lenggok tari sang puteri,penuh kasih hati yang luhur..
Lihatlah dunia inilah dia, bukti kasih seorang hamba, perhatikanlah wahai dunia, bukti setia seorang hamba..
Aku berjanji wahai puteri, tak akan mati tarimu puteri, seluruh dunia pasti menari, demi kasih sang puteri

9 comments:

imzadle said...

gila ahh...org dediket tu... sapa la agknya (sambil mengangkat kening sebelah)

missy dullness said...

kawan baik beb.. ;)

sy rasa sungguh terharu kerana en. masih lagi membaca coretan di blog ni.hehhe..

aM said...

juga aKu...

Super-M said...


fuyoo..
dasat oo..
ade peminat ke..?
ade tak dia luahkan perasaan..?
gile aa..
tentu dia syok abih kat u.
dia ensem tak..?
wahahaha..
kalo ensem, mesti tak seswai ngan u pasal u tak cun..
hehe..
;p
;p
;p

Anonymous said...

Negara yang aman bukanlah satu kejayaan…
Negara yang di serang pula bukanlah satu kegagalan..

Kejayaan adalah dapat taat perintah Allah!!!
Dalam Negara aman ada perintah Allah, dalam Negara perperanganpun ada perintah Allah…

missy dullness said...

Anonymous,
Ya..Marilah, Taatlah Perintah Allah!!!!

(walaupun x der kaitan ngan entry aku, aku sokong ko!) ;)

Anonymous said...

Request... to Whom it May Concern..

Can you please put the audioslave song in the background... i really like it... i usually would leave my pc to ur blog and keep the song going endlessly in the office...

appreciated if u can consider this application... thanx

Anonymous said...

ooo.. on another note... can you translate the 'poem' in english.. though won't have the same beautiful tone of it...thanx... fren

Shah_XPAX said...

Yo Sue yg comel,

udah lama tidak ke sawah dan bendang
tinggi lah rumput dari lah lalang

udah lama tidak ku singgah
Sue tetap anggun, comel dan blog mung tetap gah

Yo Sue, Happy n yippy belated n besday 25 to 52!(jubli perak to juble emas)

BTW, aku keluaq bulan 11 jugak Sue, cepat sket dari 19hb tuh...
so, kite sama-sama bole menyegat la Sue yek .. hidup kala-kala yg menjengking! ~: ) x: )